Dacia Spring, ieftinită cu 2.000 de euro. Decizia Renault care încearcă să rezolve criza mașinilor electrice

de: Ozana Mazilu
08 01. 2025
Renault reduce prețul modelului electric Dacia Spring pentru a impulsiona vânzările

Pe măsură ce reglementările europene privind emisiile devin mai stricte, Renault, prin marca sa low-cost Dacia, face un pas important pentru a atrage mai mulți cumpărători de vehicule electrice (EV). Marți, compania a anunțat reducerea prețului modelului electric Dacia Spring cu 2.000 de euro în Franța, o mișcare care reflectă o tendință mai largă pe piața europeană de a stimula vânzările de EV-uri prin reduceri substanțiale.

Reducerea prețului vine într-un context în care producătorii auto din Europa sunt sub presiune să crească vânzările de mașini electrice pentru a respecta noile reguli stricte de emisii impuse de Uniunea Europeană. Dacă nu îndeplinesc cerința ca cel puțin 20% din vânzările lor să fie EV-uri, companiile auto riscă amenzi semnificative. Cu toate acestea, în primele 11 luni din 2024, doar 13% dintre vehiculele vândute în Europa au fost electrice, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Dacia Spring: Mai accesibilă ca niciodată

Dacia Spring, un model care s-a remarcat deja ca fiind una dintre cele mai ieftine opțiuni de pe piața europeană, își reduce acum prețul de pornire la 16.900 de euro. Această ajustare de preț reduce decalajul față de Leapmotor, un producător chinez care domină segmentul entry-level al mașinilor electrice. Leapmotor a redus recent prețul modelului său T03 cu 4.000 de euro, stabilind un nou minim de 14.900 de euro, ceea ce îl face cel mai ieftin EV din regiune.

Pentru a menține prețul scăzut, noua versiune a modelului Dacia Spring va avea un motor mai puțin puternic, cu 45 de cai-putere, comparativ cu motorul de 65 de cai-putere al variantei mai scumpe. Cu toate acestea, ambele versiuni utilizează aceeași baterie, oferind o autonomie de aproximativ 225 de kilometri. Această distanță este mai mult decât suficientă pentru deplasări urbane și suburbane, ceea ce face din Dacia Spring o alegere atractivă pentru șoferii care caută o opțiune electrică accesibilă și eficientă.

Reduceri pe o piață în stagnare

Decizia Renault de a reduce prețul Dacia Spring vine într-un moment de stagnare pe piața vehiculelor electrice din Europa. În ciuda investițiilor masive în infrastructură și a subvențiilor guvernamentale, vânzările de EV-uri nu au atins nivelul necesar pentru a satisface cerințele de reglementare. Reducerile de preț devin astfel o strategie crucială pentru a atrage consumatorii și pentru a încuraja trecerea de la vehiculele pe combustibili fosili la cele electrice.

Companiile auto chineze, cum ar fi Leapmotor, au devenit competitori puternici pe piața europeană, oferind EV-uri la prețuri extrem de competitive. În acest context, producătorii europeni precum Renault sunt nevoiți să răspundă cu reduceri semnificative și oferte atractive. Aceste schimbări sunt evidente și în alte piețe europene, unde prețurile ajustate pentru Dacia Spring au fost deja implementate.

La Salonul Auto de la Paris din 2024, Renault a prezentat și alte modele electrice, inclusiv noul Renault R5 E-Tech, subliniind angajamentul său față de electrificare. Cu toate acestea, succesul modelelor premium depinde de crearea unei baze solide în segmentul de low-cost, unde Dacia Spring joacă un rol esențial.

O oportunitate pentru consumatori

Pentru șoferii din Europa care doresc să facă trecerea la un vehicul electric, noile reduceri de preț oferă oportunitatea perfectă. Cu un preț competitiv de pornire și o autonomie adecvată pentru nevoile zilnice, Dacia Spring devine o alegere evidentă pentru cei care caută accesibilitate fără a compromite eficiența.

Această schimbare semnalează o evoluție importantă în strategia producătorilor auto și ar putea marca un punct de cotitură în accelerarea adoptării vehiculelor electrice în Europa.